lisapalm.blogg.se

Walking dead?

Kategori: Personligt

Vi försöker just nu få ner walkning dead säsong 4 på datorn. Får se hur det går. Asså med säsong 4 menar jag första avsnittet... det är ju bara det som kommit ut i det stora landet i väst och givetvis sänds allting där först!
Bitter? Nej.. jag antar att det är okej att säsongerna kommer ut först i landet där de faktiskt spelas in..
 
Idag har jag haft seminarie tillsammans med Patricia på vår projektplan. Opponent- och respondentskap. Gick mycket bra med båda delarna. Vi gav bra kritik till det arbetet vi skulle opponera på och vi fick bra kritik tillbaka när vi var respondenter. (Tjusiga ord va? När man väl lärt sig tjusiga ord tycker jag minsann att man ska använda sig flitigt av dem!)
 
Vi lagar mat med Sebastian och jag. Grönsaker i ugn med fläskfilé och tzatziki (stavning???).
Ska bli mycket gott i alla fall!
 
De har gjort om inne på Börjes nu med. (För er som inte vistats i Tingsryd och då inte vet vad Börjes är kommer förklaring nu: Börjes är en affär precis som Ica eller Konsum. Dock innehåller Börjes mer än mat. Tidigare har Börjes varit indelat i tre delar kan man säga; Stora Börjes (med mat och diverse saker som krukor, tallrikar, kläder osv), Lilla Börjes (med leksaker, spel, filmer osv) och Hästbörjes (alla tillbehör till hästar finns där!))
Många paranteser och även paranteser i paranteser... I alla fall!
Tillbaka till det jag pratade om.. Börjes har i alla fall flyttat in Lilla Börjes till Stora Börjes då lokalen där Lilla Börjes tidigare varit ska innehålla något annat. 
Jag och Sebastian tittade lite där nya Lilla Börjes befinner sig och det var en massa roliga spel och även en massa roligt kontorsmaterial!
Roligt kontorsmaterial tänker du nu. Finns det något sådant??
Ja, om man heter Lisa Palm och är något av en perfektionist när det gäller att hålla reda på sina saker och hålla allting snyggt och prydligt så är kontorsmaterial som pärmar, fina pennor och nya skrivblock som att komma till himmlen. 
 
Hur som helst ska jag röra runt i grönsakerna nu så de blir jämnt stekta..? Säger man stekta när man lagar något i ugn? Jag och matlagning alltså, ingen bra kombination.
 
Ni får en bild på när jag lagat det en annan gång för att läskas och veta vad ni missar genom att inte äta i Tingsryd hemma hos oss ikväll!
(På bilden är det för visso fjärilskotletter och inte fläskfilé men ni fattar konceptet). (Verkar vara påsk på bilden med. Det är ju alltid trevligt!).
 
 

Kommentarer

  • Emilia säger:

    Haha, jag tittade på bilden först och sen när jag läste texten så märkte jag direkt att det var bearnaisesås på bilden, inte tzatziki! Fick inte ihop det :P

    Svar: Haha asså Emilia! Det är bara du som är så knasig!
    lisapalm.blogg.se

    2013-10-16 | 19:02:25

Kommentera inlägget här: