lisapalm.blogg.se

Mini-paper, tandläkaren och träning

Kategori: Personligt

Denna dagen har bestått av att vara i skolan och göra färdigt mini-papret med Patricia, Emilia och Amanda - Check!
Jag har varit hos tandläkaren (dyrt men nödvändigt) - Check!
Och jag har även kört ett hårt Tabata-pass - Check!
 
Jag och tjejerna satt hela förmiddagen och skrev på papret varvat med att vi flamsade om annat. Blir lätt så haha!
Men det blev färdigt i alla fall så jag är nöjd!
 
Efter det körde jag till Södertandläkarna. Där träffade jag på min tandläkare Bengt. Han är go han! Haha, göteborgare vettni!
Hur som haver så har jag de senaste dagarna fått en aning ont där min ena visdomstand tittar ut. Den har tittat ut länge, typ ett och ett halvt år eller så men först nu har det börjat göra lite ont när jag tuggar på den sidan och när jag borstar tänderna. Jag fick någon xylokain-flour typ som jag ska skölja med dag och kväll och om det blev sämre skulle jag höra av mig igen för då skulle man eventuellt ta ut den tanden.
 
Har ni tänkt på att visdomständerna är lite som blindtarmen, den har inget specifikt syfte men ändå finns den där och ställer bara till med problem. Hmm..
 
Jag skojade lite med Bengt och sa att mamma (hon går till honom också) egentligen skulle kommit idag med, fast på förmiddagen men att hon bokade om. Hehe den generationen och tandläkarskräck. Pfft!
Han tyckte inte hon hade något att oroa sig för haha!
Min generation är ju uppväxta med att tandläkare = bokmärken och klistermärken! Tummen upp ju!
Jag har inte tandläkarskräck. Tror inte jag hade kunnat ha tandställning som jag hade för några år sedan då.
 
När jag var färdig hos Bengt körde jag hem och jag och Sebastian lagade lite mat och sedan vid 19.00 var det träning nere vid Mårdslycke i Tingsryd. Ett hårt Tabata-pass stod på schemat och en härlig shake med Herbalifes formula-1-pulver i fick vi efteråt som belöning. Gött!
 
Imorn är jag ledig. Eller ja, ledig och ledig. Som student är man väl aldrig ledig. Jag ska läsa på statistiktentan men jag får åtminstone stanna hemma och jag ska minsann INTE ställa klockan! 
Nu har jag typ gått upp mellan klockan 6.00 och 8.00 varje dag i två-tre veckor känns det som så imorn ska jag minsann sova ut!
 
 
Puss på er mina kära vänner! (Ca. ett år gammal bild. Äckligt, fettigt hår med det får ni tåla!)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: