lisapalm.blogg.se

Vetenskapsteori

Kategori: Personligt

Gör ett nytt försök att få in detta på Facebook. Provade igår med det gick inte så vill ni se första inlägget får ni gå in på bloggen och scrolla ner. Nej, jag är inte mer hightech än så. Hur stavar man det förresten? Aja skitsamma!

Jag sitter i skolan nu. Föreläsaren pratar om vetenskapsteori och just nu om epistemologi. Fråga mig inte vad det betyder. Ja, jag har använt ordet i X-antal arbeten utan att veta innebörden och jag har klarat mig bra. 
När föreläsaren säger att det handlar om vetskap och uttalar sig så här: 

"Hur vet vi att vi vet, och hur vet vi att vi vet det vi vet"

så hänger inte mina små grå innanför pannbenet med liksom.. Ni får gärna komma med förslag på vad hon menar. 
Ibland känns det som hon pratar som lärarinnan i Kalleponkens klass i Snobben. Kommer ni ihåg hennes röst?
Bla bla bla, bla bla bla. 
Man bara: jaha menar du så!! Ehh???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: